Mažai rūpesčių

Opel Astra Caravan

Kaina - 41 360 Lt, gamybos metai - 2006, rida - 71 000 km

Dėl savo automobilio Opel Astra vairuotojai prie diskusijų stalo dažnai turėdavo sėstis ilgiems ir piktiems ginčams. Didžiausias to kaltininkas buvo 1991–1998 metais gamintas beviltiškas F modelis, dėl kurio prastos surinkimo kokybės ir blogos medžiagų kentėjo dar ir jo įpėdinis Astra G, nuo konvejerio riedėjęs l998–2004 m. O ką galima pasakyti apie Astra H, kurį neseniai pakeitė naujausias Astra J modelis?

Pasirodo, Astra H daugelio kur kas prabangesnės klasės modelių savininkų nuostabai yra gana patikimas automobilis. Vis dėlto silpnų vietų turi ir jis. Paprastai rūpesčių kyla dėl  priekinės pakabos bei nutekančios alyvos. Tiesa, pastaroji bėda tokia menka, kad dažnai pastebima tik techninės apžiūros (TA) metu. Net 84,5 proc. automobilių pirmojo po trejų metų  privalomo apsilankymo į TA centrą metu esti be pastebimų trūkumų. Savo keturračiais draugais yra patenkinti ir dauguma erdviojo universalo Astra Caravan pirkėjų – net ir tie,  kuriems tenka ir daugiau pavažinėti.

Bene populiariausias yra universalas su dyzeliniu 1.9 CDTI/74 kW/100 AG varikliu – tai vertas pagyrimo motoras. Nedaug rūpesčių  kylą ir dėl keturių cilindrų 120 arba 150 AG dyzelinių variklių. Vis dėlto jiems reikėtų skirti šiek tiek daugiau dėmesio. Norint, kad turbokompresorius ilgai ir nepriekaištingai tarnautų, reikia dažniau keisti alyvą. O jei toks variklis  vis dėl to užmigs amžinu miegu, priežastis labai paprasta – devyniais iš dešimties atvejų toks variklis “ragavo” mėgėjiško tiuningo. Mat padidinus dyzelio galingumą, būtina keisti ir  turbokompresorių, kuris taip pat turi būti kur kas galingesnis. Tačiau tie, kurie nesižavi pseudotiuningu – gali būti ramus, nes dyzeliniai Opel Astra automobiliai yra pakankamai  patikimi.

Mūsų testuotas automobilis

Nepriekaištinga “Edition” įrangos versija, pakankamai moderni klimato reguliavimo sistema. Tikslus valdymas, tačiau bėgių perjungimas netikslus – per didelė tuščia eiga

Tai madingos sidabro spalvos, 2006 m. rugpjūtį pagamintas universalas, turintis 1.9 CDTI/100 AG variklį. Rida – 71 tūkst. km. Gerą įspūdį sustiprina ir prabangi vidaus įranga: yra ir automatinė klimato reguliavimo sistema, ir pastovaus greičio palaikymo sistema, ir net gamyklinė navigacijos sistema. O štai kairioji kėbulo pusė žavi mažiau – ji visa naujai perdažyta,  įskaitant ir priekinį bei galinį buferius. Taigi galima tikėtis rimtesnių trūkumų. Deja, serviso knygelės su remonto istorija nėra.

Mūsų bandomasis važiavimas

buvo džiuginantis. Astra Caravan važiuoja kaip naujas, nebilda ir reaguoja į menkiausią vairo komandą. Tik aprūdiję stabdžių diskai pradėjus važiuoti šiek tiek girgžda, tačiau tai dažnai pasitaiko, jei mašina ilgėliau stovėjo. Tokiu atveju geriausia išeitis – pristabdyti, daryti posūkį, pristabdyti, daryti posūkį…

Mūsų įvertinimas

Pirmiausia būtina išsiaiškinti, kodėl iš naujo perdažyta tiek daug kėbulo. O šiaip šis Astra Caravan – geras pasiūlymas: gausi komforto įranga, galingas dyzelinis variklis. Žodžiu, tai  idealus šeimyninis automobilis.

Tai nervina

Rūdžių apnikta elektros įranga suėda nemažai nervų

Rimtų bėdų Opel Astra H modelyje iki šiol neaptikta. Net ir 1.9 CDTI motorai, kurie Opel Vectra automobiliuose dažnai genda, sumontuoti po Astra variklio dangčiu dirba be priekaištų.  Tačiau nervina šie gedimai: per greitai susidėvinti trapecinio diržo įtempimo įranga bei priekinės pakabos lankstai, įplyšusios pusašio lankstų apsauginės gumos, dėl korozijos  streikuojanti elektros įranga. Daug Astra vairuotojų skundžiasi prastai veikiančia klimato kontrole, ypač tuo, kad kartais paslaptingai išnyksta vėdinimo funkcija. Taip nutinka dėl to,  kad per nesandarią žarnelę arba sugedusį kompresorių išgaruoja šaldalas (freonas). Beje, sugedusio kompresoriaus remontas kainuos gerokai brangiau. Kartais bėdų kyla ir dėl Astra  pakabos svirčių, o per nesandarias tarpines nuteka variklio alyva.

Kur kas daugiau rūpesčių kils su buvusiais tarnybiniais automobiliais, kuriais perpildytos Vokietijos lizingo bendrovių aikštelės. Tai dažniausiai dvejų trejų metų mašinos,  nuvažiavusios nuo 70 iki 120 tūkst. km. Aišku, ir tarp tokių gali pasisekti nučiupti visai gerą variantą, tačiau tai jau loterija.

Per greitai susidėvi priekinės pakabos lankstai, įplyšta pusašio lankstų apsauginės gumos

Privalumai

■ Didelis naudotų pasirinkimas
■ Gana patikimas
■ Gerai valdomas

Trūkumai


Dėl korozijos genda elektros įranga
■ Prastai veikia klimato kontrolė
■ Pakaba reikalauja dažnos priežiūros

Išvada

Opel markės automobilių nereikia bijoti – maždaug prieš penkiolika metų šis koncernas pradėjo gaminti išties gerus automobilius. Ir nors pastarieji metai “Opel AG” koncernui nebuvo  itin sėkmingi, automobilių kokybei tai neatsiliepė. Kadangi dabar naudotų automobilių paklausa sumažėjo, jų pardavėjai tikrai neatsisakys derėtis. Tiesa, svarbu atminti tik vieną –  pirmasis pasiūlymas ne visada gali būti geriausias.

Techniniai OPEL ASTRA CARAVAN 1.9 CDTI (2006 m.) duomenys

Variklio darbinis tūris (cm3) 1910
Variklio galia (AG esant aps./min.) 100/3500
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 260/1700
Maks. greitis (km/h) 180
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h 13,9
Bagažinės talpa (l) min.–maks. 500–1590
Degalų bako tapa (l) 52
Automobilio svoris/kraulumas (kg) 1430/530
Vid. degalų sąnaudos (l/100 km) 7,5
Kaina (Lt) 41 360

“AutoBild Lietuva” 2010 Nr.10

Skelbimas

SKELBIMAS

Autobild.lt konktaktai Reklama svetainėje
© 2005 "Axel Springer AG". Visos teisės išsaugomos. Rengiama pagal "Auto Bild" licenciją.
Draudžiamas visas ar dalinis atgaminimas bet kokiu būdu kuria nors kalba be išankstinio raštiško leidimo.